Zakladatelem firmy je Daniel Loosers, syn britské zdravotní sestry a nizozemského vydavatele, který se do Británie přestěhoval za prací. Několik měsíců po konci první světové války se rozhodl vrátit do vlasti svého otce a ve svých 25 letech zakládá firmu zabývající se výukou angličtiny pro lidi v produktivním věku, aby podpořil obchodní vztahy obou zemí. Z počátku pouze sám, později s dalšími dvěma společníky, vyučoval angličtinu především střední a vyšší třídu.
Během těchto let odhalil vážné nedostatky v učebních materiálech, které měl k dispozici, a pro začínající žáky sestavil vlastní učebnici, která používala angličtinu i nizozemštinu. Ta se stala prvním obchodním artiklem firmy. Během rozrůstání firmy se zvyšoval důraz na učební pomůcky, až v roce 1955, kdy firmu přebíral jeho syn Frank, přímo učilo jen 10 z 72 zaměstanců firmy.
Frankův mladší bratr, Peter Loosers, pak v 80. letech vytvořil oddělení zabývající se nově nastupujícím trendem - elektronickými pomůckami výuky. Přes řadu neúspěchů s “angličtinou na pásce” nakonec firma uspěla, když ve spolupráci s místní vysokou školou vyvinula elektronický kapesní slovník.
V podobném duchu následoval vývoj až do dnešní doby, kdy jednoúčelová elektronická zařízení tvoří přibližně 25% ročního obratu firmy. Dalších 10% tvoří kurzy světových jazyků, především ve východní Evropě, a zbytek jsou tradičně výukové pomůcky jako učebnice, skládačky, apod.
Základní vizí, která přetrvává už od založení firmy, je podpořit růst zahraničního obchodu pomocí odbourávání jazykových bariér. Našim cílem je dodávat kvalitní pomůcky, ať už klasické nebo elektronické, pro výuku cizích jazyků.
Chtěl bych, aby naše firma pomohla vzniknout Evropě, ve které každí dva lidé najdou společnou řeč.
- Daniel Loosers, při 10. výročí založení firmy, 8. dubna 1929
Úkolem české pobočky je především rozvoj nových technologií pro oddělení elektronických jazykových pomůcek a získat majoritní podíl na národním trhu. Regionální zastupitelství pro střední Evropu pak za spolupráce místních obchodních sdružení a pobočky v Bruselu napomáhá při navazování obchodních kontaktů a poskytuje jazykové kurzy pro klíčové osoby - především angličinu a francouzštinu.
Výzkumné oddělení, které tvoří významnou část české pobočka, si cení především vlastní kreativity jednotlivých členů. Díky vysoké osobní motivovanosti je šestičlenný tým řízen převážně demokratickým hlasováním. Směr vývoje pak udávají především nestranné statistické výzkumy a ankety.