Navrhněte koncept koncového elektronického zařízení sloužícího pro interaktivní výuku cizích jazyků.
Zakladatelem firmy je Daniel Loosers, syn britské zdravotní sestry a nizozemského vydavatele, který se do Británie přestěhoval za prací. Několik měsíců po konci první světové války se rozhodl vrátit do vlasti svého otce a ve svých 25 letech zakládá firmu zabývající se výukou angličtiny pro lidi v produktivním věku, aby podpořil obchodní vztahy obou zemí. Z počátku pouze sám, později s dalšími dvěma společníky, vyučoval angličtinu především střední a vyšší třídu.
Během těchto let odhalil vážné nedostatky v učebních materiálech, které měl k dispozici, a pro začínající žáky sestavil vlastní učebnici, která používala angličtinu i nizozemštinu. Ta se stala prvním obchodním artiklem firmy. Během rozrůstání firmy se zvyšoval důraz na učební pomůcky, až v roce 1955, kdy firmu přebíral jeho syn Frank, přímo učilo jen 10 z 72 zaměstanců firmy.
Frankův mladší bratr, Peter Loosers, pak v 80. letech vytvořil oddělení zabývající se nově nastupujícím trendem - elektronickými pomůckami výuky. Přes řadu neúspěchů s “angličtinou na pásce” nakonec firma uspěla, když ve spolupráci s místní vysokou školou vyvinula elektronický kapesní slovník.
V podobném duchu následoval vývoj až do dnešní doby, kdy jednoúčelová elektronická zařízení tvoří přibližně 25% ročního obratu firmy. Dalších 10% tvoří kurzy světových jazyků, především ve východní Evropě, a zbytek jsou tradičně výukové pomůcky jako učebnice, skládačky, apod.
Základní vizí, která přetrvává už od založení firmy, je podpořit růst zahraničního obchodu pomocí odbourávání jazykových bariér. Našim cílem je dodávat kvalitní pomůcky, ať už klasické nebo elektronické, pro výuku cizích jazyků.
Chtěl bych, aby naše firma pomohla vzniknout Evropě, ve které každí dva lidé najdou společnou řeč.
- Daniel Loosers, při 10. výročí založení firmy, 8. dubna 1929
Úkolem české pobočky je především rozvoj nových technologií pro oddělení elektronických jazykových pomůcek a získat majoritní podíl na národním trhu. Regionální zastupitelství pro střední Evropu pak za spolupráce místních obchodních sdružení a pobočky v Bruselu napomáhá při navazování obchodních kontaktů a poskytuje jazykové kurzy pro klíčové osoby - především angličinu a francouzštinu.
Výzkumné oddělení, které tvoří významnou část české pobočka, si cení především vlastní kreativity jednotlivých členů. Díky vysoké osobní motivovanosti je šestičlenný tým řízen převážně demokratickým hlasováním. Směr vývoje pak udávají především nestranné statistické výzkumy a ankety.
Podle průzkumu, který jsme provedli, jsou potencionálními zákazníky vyžadovány především tyto vlastnosti:
Cílem je smluvně získat existující hardwarovou platformu typu PDA a vyvinout pro ni software postykující požadované vlastnosti a funkce. Výsledným výrobkem bude software, který bude možné zakoupit s příslušným přístrojem za výhodnější cenu.
Tento produkt by oslovil především stávájící cílovou skupinu uživatelů produktů naší firmy. Těmi jsou především obchodníci a vedoucí pracovníci, kteří ze své pozice musí komunikovat s lidmi ze zahraničí, nebo chtějí s tímto záměrem rozšířit svoje kompetence. Představuje integraci současných služeb, papírových i elektronických produktů a rozšíření praktické ovládání. Klíčová je zde možnost využití současných produktů (výukové lekce …).
Tyto vlastnosti představují přístroj, který by oslovil lidi, kteří mají především zájem se naučit cizí jazyk. Funkce, které přímo nesouvisejí s výukou nebyly zahrnuty. Pokud by došlo k uvedení produktu na trh před konkurenčním výrobkem se zaměřením na výuku jazyků, má šanci získat z možných návrhů největší spotřebitelskou základnu. Po uvedení konkurenčního produktu obsahujícího i přídavné funkce by mohlo dojít k odsunutí mimo předpokládaný segment trhu - pokud by k tomu pak došlo ze strany funkcí pro manažery, mohl by být produkt na trhu odsunut do pozadí, protože pro zábavu nenabízí (kvuli nízké ceně / nákladům) dostatečné funkce.
Produkt s tímto složením by mohl zaujmout především mladší zákazníky, kteří hledají multimediální zařízení s funkcemi navíc (v našem případě výuka jazyků). Tato oblast se vymyká současnému směřování firmy, a proto by bylo možné využít jen málo ze soucačných zkušeností a přípravených výukových podkladů. Z dlouhodobého hlediska představuje tento návrh nejširší segment trhu - poptávka po multimediálních zařízeních roste a díky vytvořeným kontaktům ve východní Evropě a růstu kupní síly tamních obyvatel, by mohly funkce pro jazykovou výuku poskytnout klíčovou výhodu při nástupu multimediálních zařízení na tyto trhy. Naopak v původních zemích působení firmy (v pricipu zakládájící země Evropské Unie) by čelil nový produkt silné konkurenci ze strany zavedených značek a typů produktů (PDA, smartphone, “mp4 player”) a udržení životaschopnosti tohoto produktu by znamenalo velké investice do vývoje multimedií.
Vzhledem k tradici firmy byli vybráni jako cílová skupina její současní zákazníci. Pro ty existuje již připravená řada výukových materiálů, které budou převedeny do elektronické podoby.
Z toho důvodu byl navázán kontakt s firmou Hewlett-Packard, která poskytne svůj produkt HP iPAQ 114 Classic Handheld jako hardwarovou platformu za cenu 130 EUR za kus. Součástí zařízení je operační systém Microsoft® Windows Mobile™, který bude základní softwarovou platformou. Kombinovaný produkt (tedy tento PDA s předinstalovaným software LLL) bude prodáván za zvýhodněnou cenu pod společným názvem s oběma logy (rozpracování zajistí marketingové oddělení).