Table of Contents

Cílové vlastnosti produktu

Požadavky potencionálních zákazníků

Podle průzkumu, který jsme provedli, jsou potencionálními zákazníky vyžadovány především tyto vlastnosti:

  1. efektivní ovládání (rychlé, ale komplikované)
  2. snadné ovládání (snadné, ale pomalé)
  3. velký displej
  4. nízká cena
  5. jednoduchý přístup, omezení funkcí na výukové
  6. manažerský vzhled
  7. módní vzhled
  8. odolná konstrukce
  9. synchronizace (s ostatními zařizeními, s portálem) - přísun nových dat
  10. doplňkové manažerské aplikace
  11. doplňkové multimediální aplikace
  12. zaměření lekcí především na manažerské použití
  13. zaměření lekcí především na bežné a kulturní použití
  14. psaní (+ překládání) hlasem, kontrola výslovnosti
  15. book reader
  16. více uživatelských profilů
  17. fotoaparát
  18. internet (Wi-Fi)

Možná směřování vývoje

Cílem je smluvně získat existující hardwarovou platformu typu PDA a vyvinout pro ni software postykující požadované vlastnosti a funkce. Výsledným výrobkem bude software, který bude možné zakoupit s příslušným přístrojem za výhodnější cenu.

Pro obchodníky

Tento produkt by oslovil především stávájící cílovou skupinu uživatelů produktů naší firmy. Těmi jsou především obchodníci a vedoucí pracovníci, kteří ze své pozice musí komunikovat s lidmi ze zahraničí, nebo chtějí s tímto záměrem rozšířit svoje kompetence. Představuje integraci současných služeb, papírových i elektronických produktů a rozšíření praktické ovládání. Klíčová je zde možnost využití současných produktů (výukové lekce …).

  1. efektivní ovládání (rychlé, ale komplikované)
  2. velký displej
  3. manažerský vzhled
  4. odolná konstrukce
  5. synchronizace (s ostatními zařizeními, s portálem) - přísun nových dat
  6. doplňkové manažerské aplikace
  7. doplňkové multimediální aplikace
  8. zaměření lekcí především na manažerské použití
  9. psaní (+ překládání) hlasem, kontrola výslovnosti
  10. book reader

Pro čistě výukové použití

Tyto vlastnosti představují přístroj, který by oslovil lidi, kteří mají především zájem se naučit cizí jazyk. Funkce, které přímo nesouvisejí s výukou nebyly zahrnuty. Pokud by došlo k uvedení produktu na trh před konkurenčním výrobkem se zaměřením na výuku jazyků, má šanci získat z možných návrhů největší spotřebitelskou základnu. Po uvedení konkurenčního produktu obsahujícího i přídavné funkce by mohlo dojít k odsunutí mimo předpokládaný segment trhu - pokud by k tomu pak došlo ze strany funkcí pro manažery, mohl by být produkt na trhu odsunut do pozadí, protože pro zábavu nenabízí (kvuli nízké ceně / nákladům) dostatečné funkce.

  1. snadné ovládání (snadné, ale pomalé)
  2. velký displej
  3. nízká cena
  4. jednoduchý přístup, omezení funkcí na výukové
  5. odolná konstrukce
  6. synchronizace (s ostatními zařizeními, s portálem) - přísun nových dat
  7. zaměření lekcí především na bežné a kulturní použití
  8. psaní (+ překládání) hlasem, kontrola výslovnosti
  9. více uživatelských profilů

Pro zábavu

Produkt s tímto složením by mohl zaujmout především mladší zákazníky, kteří hledají multimediální zařízení s funkcemi navíc (v našem případě výuka jazyků). Tato oblast se vymyká současnému směřování firmy, a proto by bylo možné využít jen málo ze soucačných zkušeností a přípravených výukových podkladů. Z dlouhodobého hlediska představuje tento návrh nejširší segment trhu - poptávka po multimediálních zařízeních roste a díky vytvořeným kontaktům ve východní Evropě a růstu kupní síly tamních obyvatel, by mohly funkce pro jazykovou výuku poskytnout klíčovou výhodu při nástupu multimediálních zařízení na tyto trhy. Naopak v původních zemích působení firmy (v pricipu zakládájící země Evropské Unie) by čelil nový produkt silné konkurenci ze strany zavedených značek a typů produktů (PDA, smartphone, “mp4 player”) a udržení životaschopnosti tohoto produktu by znamenalo velké investice do vývoje multimedií.

  1. snadné ovládání (snadné, ale pomalé)
  2. velký displej
  3. módní vzhled
  4. odolná konstrukce
  5. synchronizace (s ostatními zařizeními, s portálem) - přísun nových dat
  6. doplňkové multimediální aplikace
  7. zaměření lekcí především na bežné a kulturní použití
  8. book reader
  9. více uživatelských profilů
  10. fotoaparát
  11. internet (Wi-Fi)

Vybraný směr vývoje

Vzhledem k tradici firmy byli vybráni jako cílová skupina její současní zákazníci. Pro ty existuje již připravená řada výukových materiálů, které budou převedeny do elektronické podoby.

Z toho důvodu byl navázán kontakt s firmou Hewlett-Packard, která poskytne svůj produkt HP iPAQ 114 Classic Handheld jako hardwarovou platformu za cenu 130 EUR za kus. Součástí zařízení je operační systém Microsoft® Windows Mobile™, který bude základní softwarovou platformou. Kombinovaný produkt (tedy tento PDA s předinstalovaným software LLL) bude prodáván za zvýhodněnou cenu pod společným názvem s oběma logy (rozpracování zajistí marketingové oddělení).